Thursday, March 11, 2010

Solat Istisqa' di Kota Bharu.

Pengumuman:

Solat Sunat Istisqa' (Mohon Hujan) di Kota Bharu

Tarikh : 12/3/2010 (Jumaat)
Jam : 8,00 pagi
Tempat : Padang Perdana, Kota Bharu.

Mslimin dan Muslimat dijemput hadir beramai-ramai


Sumber : blog khalidsamad.com

23 comments:

Munirah Binti Embong said...

hari ni hujan telah menyimbahi bumi kota bharu setelah berbulan-bulan panas terik...

baru je Tok Guru rancang nak wat solat sunat... Allah dah perkenankan turun hujan... alhamdulillah...

so, program ni tetap jadi ke tak ek?

H. Hasnan said...

Munirah,

Itu kena tanya kepada pihak yang berkenaan.

Cubalah buka blog Tok Guru!

zuariah (202074) said...

Sma-sma lah kita berdoa agar hujan turun di kelantan...

Mohd efendy Bin Hj.Daud said...

Hujan yang membasahi bumi Kelantan hari ini seakan mengerti bahawa kita akan terpisah dari Blog kesayangan kita ini...

Airhujan tu seakan menggantikan airmata kesedihan kita semua.

Pinta saya pada En Nan...kalau boleh kita kekalkan eje blog ini selamanya tanda keakraban ukhuwwah yang telah kita nina sekian lama...lagipun Studen Kohot 1 tak ada blog macam ni....

niknorma said...

saya pun bersetuju sangat dengan pandapat en. afendi tu. rasa sayang sangat nak berpisah dengan halaman blog ni. banyak informasi yang saya dapat tahu melalui blok ni..thank en.nan di atas segala tunjuk ajar.

niknorma said...

saya pun bersetuju sangat dengan pandapat en. afendi tu. rasa sayang sangat nak berpisah dengan halaman blog ni. banyak informasi yang saya dapat tahu melalui blok ni..thank en.nan di atas segala tunjuk ajar.

mohd khairulnaim bin abd majed (202278) said...

saya pun amat bersetuju dengan pendapat sahabat2.dengan adanya blog ni mcm2 maklumat terkini yang saya dan sahabat2 saya boleh dapat.thanks cik hasnan.kalau boleh saya nk belajar dengan lebih mendalam lagi pasal microsoft access dengan cik hasnan.mungkin cik hasnan boleh bagi maklumat untuk access melalui access.

zulhabrinarifin said...

alhamdulillah.. br rancang dh turun ujan...syukur..bumi yg gersang dibasahi rahmat Ilahi yg turut mengiringi kegembiraan kami di Maahad Muhammadi (P) yg mengiringi kejayaan anak didik kami, Habibah Hanan yg mendapat 15A(10A+ & 5A) dlm SPM 2009....

azyra said...

Alhamdulillah hari ini bumi kelantan dah dibasahi hujan....bumi yang gersang dah subur kembali.Berjuta kesyukuran dipanjatkan pada ILAHI..................

Shahrina Sha'ari (202251) :: SMU (A) Tarbiah Mardhiah Panchor, Kemumin :: said...

Alhamdulillah...Allah Maha Mendengar! Semoga rakan2 kita juga dapat bersama2 tok guru esok..

Mohd Aifiezul said...

Alhammdulillah...belum sempat nk buat solat sunat, Allah telah menyirami bumi kelantan ini...setelah berbulan-bulan kita kehausan titisan air hujan, akhirnya penantian itu telah menjadi kenyataan...

Mohd Shafawi said...

Harap semua rakan-rakan dapat ke sana untuk Solat Sunat Istisqa'.

Juga, saya bersetuju sangat dengan saranan Tok penghulu. Lepas En Nan buat penilaian tentang blog pelajar kohot dua, En Nan bukalah balik blog ni. Terima kasih.

Lokmanul Hakim Bin Yusoff said...

Saya setuju sangat dengan apa yang Shafawi cadangkan tu. Sebab saya ni baru je nak berjinak-jinak dengan ICT.

azie75 said...

Ya Allah, turunkanlah rahmatMU melalui doa hamba2MU yang lemah dan memerlukan ini...

Nor Azma Soh(202153) said...

assalamualaikuM,......!!!

berkat solat sunat istisqa',otw sy nk balik ke kb dalam kul 10pg,hujan sepanjang perjalanan dari jeli ke kb......

cherahmah73 said...

Alhamdulillah, hujan mula membasahi bumi. Allah Maha Mendengar doa hamba2nya..
Saya juga amat2 bersetuju dengan pendapat rakan2 agar blog ini dikekalkan demi mengeratkan tali silaturrahim di antara kita..

Zuariah Yunus (202074) SMU (A) TARBIAH MARDHIAH PANCHOR said...

alhamdulillah.... hujan mulai turun di kelantan... sejuk rasa suasana di kelantan hari ini...

malikiramli said...

Salam....En. Nan, saya setuju sangat cadangan Ust Fendey supaya blog ni dikekalkan. Saya rasa kehilangan sesuatu yang berharga,kalau tiada blog ni macam akan kehilangan En. Nan sekali dan itu sangat tidak saya ingini.....

norlida ibrahim (202150) said...

salam....saya juga sangat setuju dengan Ust. Fendey dan Ust. Maliki supaya blog ini terus dikekalkan...saya sangat berharap agar en. nan dapat mempertimbangkannya semula...saya pasti ramai yang setuju dengan cadangan ini...

siti norfadelah said...

Alhamdulillah....
Termasuka ari ni dah dua ari hujan.saya yang berada dibahagian hulu (Jeli) ini berasa syukur pada Allah.sekalipun dalam keadaan getah mahal sekarang ni...datang plak hujan...namun hujan itu rahmat..amin

Rafikah Abdul Rahman said...

alhamdulillah..

Maha kuasa Allah..niat yang baik sudah pun diperkenankan..akhirnya basah juga bumi kelantan setelah mengalami suhu panas hingga mencecah 33'c selama beberrapa bulan..

m!sZ zAL!nA said...

alhamdulillah... bumi yg gersang mulai disimbah hujan

Che Khairuleffendi bin Che Kamaruzaman said...

Alhamdulillah...

bumi Kelantan telah dibasahi hujan selama 3 hari. walaupun tidak lebat, cukup untuk memberi kelegaan buat kita semua dan makhluk2 yang lain.