Monday, February 8, 2010

Kemaskini Blog Anda

Salam,

Saya telah melawat secara rambang blog anda semua. Secara amnya, saya amat berpuas hati dengan hasil kerja anda semua. Walau bagaimanapun, ada beberapa perkara yang perlu diberi perhatian dan tindakan yang segera perlu dilakukan.

Antara perkara-perkara yang perlu diambil perhatian :

1. Di ruang 'follower" masih ada yang belum meletakkan foto anda. (foto template shj)
2. Tukar foto anda di ruang 'follower' seandainya foto itu tidak sesuai.
3. Di ruang 'my profile', pastikan ada foto, nama penuh, no. matrik.
4. Di ruang 'my blog list', pastikan ada HANYA lima (5) blog rakan anda.
5. SATU URL artikel (warna biru).
Jika lebih pastikan anda TANDAKAN artikel yang perlu dikomen.
6. Ringkasan artikel.
7. Lain-lain rencana/berita/artikel yang bersesuai dengan tema blog anda.
8. Lain hiasan/elemen untuk markah kreativiti.
Terpulang kepada pilihan/kemahiran anda.

9 comments:

Laila.Zuriah said...

salam n selamat pagi...

Insya Allah semua yang En. Nan kehendaki tu dah beres....cuma jika en. nan berkesempatan....sila layari blog kami( http://202092202149.blogspot.com ) n bagi komen en. nan....tima kasih

~ laila ~

Hasnan Hassan said...

Laila.Zuriah,

Foto tu letak seorang kat atas dan seorang lagi ka bawahnya. Jangan letak berkembar.

Kelas minggu ini anda berdua akan MEMBUAT PEMBENTANGAN tentang cara-cara untuk merekabentuk blog anda di depan kelas.

Bukan anda sahaja tetapi beberapa individu lagi yang akan dipilih utuk pembentangan projek Publisher, Ms Access dan juga Blog.

Ada nak cadangan sesiapa,

Laila.Zuriah said...

salam,

saya rasa banyak lg blog lainyang cantik...
blog kami biasa je...
cuba en. nan surf dulu yg lain...kot2 berkenan dgn blog lain utk presentation...

saya tak de cadangan utk access n publisher. lgpun utk access kawan2 di sekolah tak der yang siap lagi

~ laila ~

zuriah said...

salam
En.Hasnan semua group ker kena buat perbentangan.

Hasnan Hassan said...

Zuriah,

Kumpulan/individu pilihan sahaja. 20 minit untuk setiap pembentangan.

Sila buat persiapan untuk tunjuk ajar bagi membangunkan blog anda. Soal jawab dari rakan anda dalam kelas akan dijalankan.

Muhamad Abdul Rahman 202110 said...

assalamualaikum...

kalo wat stail cabutan cam ner...
tp ana punya tak canggih sangat.
access dn publisher pun peringkat novis.

darul said...

salam.cik nan!ari ni sedih sikit sbb blog saya ada masalah sikit gambar yang saya letak diblog saya sudah hilang dan artikel juga hilang habis apa tindakan selanjutnya yang saya perlu buat.blog saya (darussyabab.blogspot.com)yang ada Assalamualaikum.sila komen cepat.

Hasnan Hassan said...

Darul,

Saya check OK aja. Gambar yg ada apple/tomato tu kan. Cuba login sekali lagi atau suruh kawan lain buka blog anda.

darul said...

salam.kawan saya nak komen artikel dalam blog saya tapi dia kata tak ada artikel,gambar pun tak da.saya cuba buka pun tiada lepas tu saya nak cuba baiki dan klik log keluar,dan buka balik blog saya baru ada.bukan ape takut cik nan tengok tak ada ape dalam blok saya.tq