Monday, January 25, 2010

Ujian Progres

Salam,

Ada beberapa rakan yang memberi cadangan supaya Ujian Progres DITIADAKAN kerana assignment ICT ini memerlukan banyak masa utuk menyiapkannya. Antaranya rakan anda yang mengemukakann cadagan ini ialah Teacher Ina/Kak Ina (tak pasti nama sebenar), saudari Saadah dan juga Nurul (tulis dalam blog myclass)

Sebaliknya ada yang dah minta tajuk untuk ujian ini spt saudara Abd, Rahman. Penghulu anda pun senyap saja dan mungkin dah bersiap rapi untuk menghadapi ujian ini.

Kita sama-sama tengok respon mengenai topik ini.

53 comments:

norhafiza nardin said...

Salam,En Nan..
Sy pn menyokong penuh cadangan supaya Ujian Progres DITIADAKAN..tugasan yang sedia ada ini sy rasa sdh mencukupi utk digantikan dgn Ujian Progres..

Munirah Binti Embong said...

Saya vote untuk BERSETUJU dengan menTIADAkan Ujian Progress.. alasan saya, assignment bagi subjek En. Hasnan sudah agak banyak...

Sekarang ni disamping menyiapkan Publisher, tengah buat Access juga... sambil-sambil tu membaca jurnal sendiri dan jurnal sahabat-sahabat untuk dibuat ulasan... di masa yang sama membuat tugasan Dr. Ezam... banyak tu...

Hopefully En. Hasnan memahami beban kami yang belajar sambil bekerja ini... Thanks so much..

abdullah said...

saya juga bersetuju dengan sahabat lain .

marzila.mdyunus said...

a'kum en. Nan. Saya menyokong 100% dgn cadangan rakan-rakan utk memansuhkan ujian progress. Bebanan kerja yang byk dah cukup menensionkan kami...tolonglahh...tq!

azizawati said...

askum.....
saya pun setuju dengan cadangan rakan-rakan saya untuk mentiadakan ujian ,..
ini kerana kami dah byk kerja nak kena buat. kerja kat sekolah pun bertimbun..
tak ada masa...dah la hari - hari balik lewat sebab awal - awal tahun ni meeting tengah banyak diadakan...harap en hasnan memahami situasi kami...
TQ

Nurul Adilah Che Cob 202131 said...

Salam...

Saya juga turut bersetuju ujian progress ini DITIADAKAN... ini kerana masih banyak tugasan2 di sekolah yang perlu diselesaikan disamping assignment yg ada yang tak memungkinkan kami buat sebaiknya..... harap en.nan akan pertimbangkan semula.. tq..

salinamts said...

salam...amat-amatlah menyokong saranan rakan-rakan lain...agar ditiadakan ujian ini.
Ini kerana assignment2 En.Hasnan sudah memadai untuk mencabar kami...tu pun tak siap lagi.kalau tambah nak test plak.emmm...tak tau la camne..
Harap-harap En.Hasnan pertimbangkan ye...

zuriah said...

saya sgt bersetuju jika ujian tiada, bukan apa saya rasa assignment yang diberi adalah ckp berat kerana saya bukan dari kursus IT masa degree dl

Nik Norhafiza Binti Seman said...

Salam ICT.......

Saya juga bersetuju dengan rakan-rakan yang lain.
Mereka laman blog dan aktifkan mengajar kita lebih mahir dalam penggunaan internet dan mempelbagaikan kegunaan internet.Terima kasih DR. Hasnan...

Muhamad Abdul Rahman 202110 said...

assalamualaikum...

apa khabar en Hasnan, kami doakan en sekeluarga sihat semua.

sebelum itu, saya mohon maaf kerana sebelum ini ada bertanyakan topik2 yg akan masuk exam.

tetapi berdasarkan suasana sekarang dan prihatin kepada rakan2 kuliah lain, saya BERSETUJU jika ujian atau exam digantikan dengan tugasan2 yang sedang kami siapkan kini.

untuk makluman en Hasnan, kami adalah kumpulan PERTAMA dikalangan guru-guru YIK yang belajar tentang BLOG, PUBLISHER DAN ACCESS. malah kumpulan/kohot 1 DP UUM YIK pun tak pernah belajar apa yang telah kami pelajari hari ini.

TERIMA KASIH UNTUK ILMU INI

akhir kalam saya, diharap en Hasnan dapat pertimbangkan cadangan ini.

kasuwani said...

a'kum..
saya amat amat amat bersetuju dengan rakan2 seperjuangan

nasihah said...

salam en.hasnan,
saya amat bersyukur dan berterima kasih sekiranya encik mempertimbangkan cadangan rkn2 yg lain untuk memansuhkan ujian progress...

tq encik hasnan...

Nor Haida said...

salam,
saya bersetuju dengan pandangan rakan-rakan tentang ujian progress DITIADAKAN.. Mohon jasa baik En. Hasnan.

ikah rafikah said...

salam en hasnan..

saya pun turut bersetuju sekiranya ujian progress dibatalkan terus. Beberapa tugasan yang diberi sudah memerlukan banyak komitmen yang berterusan..huhu..terima kasih

Normadati Mat Kail said...

salam.. saya juga amat bersetuju sekiranya ujian progress di TIADAKAN. kami berharap En. Hasnan dapat mempertimbangkan cadangan kami.
Terima Kasih..

rafiyatu hadawiyah said...

Salam... saya amat-amatlah bersetuju dengan pendapat rakan-rakan yang lain.
Terima kasih......

Zai said...

assalamualaikum
kalau semua dah bersetuju, saya pun memang bersetuju jika "Ujian Progress Ditiadakan", bukan nak jadi pak turut dan bukan takut untuk menghadapi ujian tersebut, tetapi tugasan-tugasan yang diberikan En Hasnan memang cukup mencabar kami yang buta IT....saya rasa bertuah kerana En Hasnan sanggup memberi tunjuk ajar kepada kami...Insyaallah dengan tunjuk ajar en hasnan, moga-moga kami tidak lagi dianggap sebagai buta IT...

ibnu umar said...

Assalamualaikum En.Hasnan,saya juga amat lega dan terima kasih yang tak terhingga sekiranya cadangan
rakan kuliah itu diluluskan (tiada ujian progress)
ini memandangkan kebanyakan guru telah dibebani dengan tugas yang banyak di sekolah,saya sendiri memegang hampir 10 jawatan memerlukan bayak masa dan tenaga untuk menguruskannya.

Siti Nurfadhilah Abdul Ghani said...

Assalamualaikum...
Terima kasih tidak terhingga sekiranya permintaan kami ini dipersetujui En.Hasnan...kami mohon jasa baik encik untuk memahami tugas kami sebagai guru dan pelajar..

"terima kasih daun keladi,
jasa baikmu kami kenangi.."

niknorma said...

assalamualaikum...

elok sangatlah cadangan tu....saya pun setuju.

cherahmah73 said...

Assalamualaikum..terima kasih banyak kalau en. Hasnan memahami keadaan kami sbg guru..yg terlalu dibebani oleh tugasan di sekolah.justeru itu,jgnlah diadakan ujian progress ni..kesian kami,....uhuk..uhuk

cherahmah73 said...

Assalamualaikum..terima kasih banyak kalau en. Hasnan memahami keadaan kami sbg guru..yg terlalu dibebani oleh tugasan di sekolah.justeru itu,jgnlah diadakan ujian progress ni..kesian kami,....uhuk..uhuk

Norzaimah Binti Semsudin said...

Salam...encik hasnan,saya amat menyokong ditiadakan ujian progress.Assignment yang ada sudah banyak membantu kami menguasai IT,tambahan lagi dengan bebanan tugas di sekolah.Atas pertimbangan dan keprihatinan encik saya dahului dengan jutaan trima kasih.Terima kasih...

noor zalena mat zali said...

salam...

Saya berasa sangat bertuah kerana dapat mempelajari dan menguasai cara-cara nak buat blog,publisher dan access.kalau tak memang saya tak sempat mempelajarinya kerana takde masa.
Oleh itu saya juga bersetuju jika en. Hasnan boleh pertimbangkan tiada ujian tersebut.
Bagi saya yang berada di Tanah Merah,saya terpaksa berulang ke kota bharu untuk dapatkan internet kerana tanah merah tiada line.Ia memakan banyak masa untuk siapkan tugasan. harap En hasnan boleh pertimbangkan.

Hasnan Hassan said...

Noor Zalena

Blog aja guna internet. Tapi Ms Access dan Publisher tak guna internet- jadi biat kat rumah aja. Lagi pun Access boleh buat dalam kumpulan,

Saya nampak Tanah Merah pesat membangun - ada bandar baru, Lee Rubber, Depo Imigresen, pasar raya yang besar tak kan tiada internet.

Hasnan Hassan said...

cherahmah73

Baru kali ini saya lhat komen anda. Sebelum ini, senyap aja. Tahniah kerana telah sama-sama kita berbincang.

Guru kan sebagai role-model...uhuk....uhuk

Hasnan Hassan said...

Ibnu Omar

Kita bahagi-bahagi lah masa untuk buat tugasan kumpulan. Rakan lain macam mana?

AL-UJRUMIAH said...

Saya bersetuju unt ADAKAN ujian itu, tp bersyarat..
1- Tak membebankan tugasan yg sedia ada
2- Kalau En.Hasnan nak buat jugak, kami perlukan masa yg mencukupi dan FLEKSIBEL.

Saya amat berterima kasih kpd En.Hasnan, kerana bg saya beliau seorang yg inginkan pembaharuan dan mementingkan kualiti unt pelajarnya.

Hasnan Hassan said...

Abdullah

Sahabat lain tu acah aja kot. Pasti tuan pun sibuk membahagikan masa buat assignment dan tak ada masalah.

Hasnan Hassan said...

Al Ujrumiah

Tumpukan kepada tugasan dulu. Sambil-sambil tu tengok-tengok lah nota yang diberi. Blog dah hampir siap kot.

Mohd efendy Bin Hj.Daud said...

Assalamualaikum En. Nan & rakan-rakan sekalain...sebenarnya...apa yg dipohon oleh Norazlina (Penghulu Perempuan) utk ditiadakan ujian progress tu adalah hasil perbincangan kami 5 org penghulu...sebab sblm tu dah banyak permintaan dari teman-teman...cuma saya amanahkan pada Azlina utk mintak dengan En. Nan.
elok juga kalau mendapat pertimbangan yang sewajarnya dari En. Nan... sebab saya bersimpati dengan kekangan masa teman-teman seperjuangan....Selamat Maju Jaya....

zalida202136 said...

Salam,
En. Nan, terima kasih banyak-banyak kerana mengajar kami untuk lebih celik IT. Saya juga menyokong 99.99% supaya en. Nan memansuhkan ujian progress tu.tq

Muhamad Abdul Rahman 202110 said...

assalamualaikum...

terima kasih buat penghulu2 kami yg prihatin, dan rakan2 seperjuangan lain.

saya setuju dgn en hasnan mtk settlekan assingment, tp masalahnya memang tak sempat nak baca apa2 lagi...sbb tu saya mohon jasa en Hasnan bg tau secara umum tajuk2 utk exam / ujian.

dan kami rasa cukup bertuah kiranya soalan berbentuk objektif :)

Laila.Zuriah said...

askm...saya juga menyokong PENUH utk DITIADAKAN ujian progress...

laila

noor zalena mat zali said...

salam..

ye la tu en. hasnan...publisher n access 2 oklah...memang blog je guna internet.just nk komen artikel la..guna masa gak.boleh tak komen artikel bukan subjek kite.sebab kat sek ngajar pelbagai subjek.Tanah merah ok je. cuma mts ni dok dekat bukit panau.dalam ladang getah katakan...line broadband slowwww...sgat.tq

JAW said...

Saya BANTAH SEKERAS-KERASNYA dan

SAYA SAMA SEKALI TIDAK BERSETUJU......


jika WUJUD rakan2 yang MENYOKONG Ujian Progress DITERUSKAN.

WARGHHHHHHHHHHHH..... TENSEN TENSEN. KIJO BANYOK! (Astaghfirullahhal azim...sambil mengurut dada yang semput)

ANYway TQ MR HASNAN for leading us to the borderless world. Arigato2.

Salam Ukhuwwah said...

Salam En Hasnan...

baru dapat baca blog en hasnan.ni pun curi masa baca kat sekolah...kat rumah tiada internet.
saya 100% setuju DIMANSUHKAN UJIAN PROGRES.
dan saya amat setuju dengan saudara Abd Rahman yang inginkan soalan berbentuk objektif pada exam nanti....

Norzaimah Binti Semsudin said...

en nan,pada publisher muka depan pe yang perlu ada...bleh crite secara detail,saya masih keliru...nak complete n print ni

shahrina said...

saya setuju 150% en. Hasnan...aktiviti sekolah pn dah cukup byk,ko-kurikulum pn dh start. access pn tak siap lagi ni..rasanya kalau DIMANSUHKAN tu kira bersyukur sangat2! apa2 pun tq coz sudi discuss ttg ni..

cheda_achim said...

salam...
i vote YES... heheh
thnx ya...

ADS 2028 said...

salam en nan...
terima kasih atas keperihatinan en nan terhadap kami..

seperti rakan2 seperjuangan yang lain,saya memang setuju dengan apa yang dicadangkan iaitu 'mentiadakan' ujian progress tu....kami rasa kerja2 yang diberi dah benar2 mencabar tapi atas daya usaha dapat juga disiapkan...Alhamdulillah...bila dah ramai setuju untuk ditiadakan,harap2 dapat pertimbangan yang sewajarnya daripada en hasnan

Rosmawati Mukhtar (202132) said...

Assalamualaikum....

Hmmm..sy bersetuju sangat lah ngan jawapan dari kawan-kawan....TIDAK BERSETUJU ujian progress dijlnkan....assignment yang dah ada ni pn dah ckp memeningkan kpl...tugas-tugas lain kat sek pn masih ada yang blm settle.....PONING2.....

Hasnan Hassan said...

Rosmawat1 202132

Yang PONING2 tu assignment lecturer lain kot.
Anda dah ada blog sendiri an boleh pos komen dlm blog myclassyik. Ok lah tu dengan kursus ini.

Nor Marni Bt Mohd Khalid said...

SALAM..

Saya setuju dengan cadangan diTiadakan ujian progress.

fikry202168 said...

Salam,

en hasnan,

apa kate kalau perkataan tu 'ditiadakan' dtukar kepada 'digantikan'..'ditiadakan' tu bunyi macam drastik sngt huhu..

sbbnya ujian tu memang ada tapi secara 'take home open book test' maksudnya markah ujian digantikan dengan tugasan yang telah en hasnan berikan kepada kami..tugasan en hasnan tu sebagai 'take home test' hehe...

apa pun ayatnya saya bersama shbat2 lain mnyokong 300% agar ujian progress di'ghaib'kan terus daripada penglihatan kami!!! sokong3!

rajiah 202160 said...

salam.

ya, saya MEMANG bersetuju ujian progress DIGANTIKAN dengan assignment ICT...

jika perkataan 'ditiadakan' diwarwarkan... may be boleh mencetuskan kontroversi...

MINIE'S BLOG said...

Vote untuk kebaikan bersama. Ada ujian pn xpe, kalau xde lebih baik kot. Bannnnnnyaak sesgt-sgt kerja kat sekolah. Kalau diberi masa 56jam satu hari pn rasanya x cukup. Assignment pn masih FENING2.

noor hazella said...

sy setuju sgt2..arap en nan pertimbangkan BATALKAN saje...

ROSMAINI BINTI MOHAMAD said...

salam...
tak kisahla kawan2 apapun namanya...'ditiadakan'...'digantikan' atau...apa2 la.....yg pentinggg.. saya amat bersetuju dan menyokong beratus-ratus percent utk tidak diadakan ujian tu...asgmt yg d ada ni pn dh ckp ter'uji'

dh la krj kt sklh bertimbun2 + xbrp reti ICT = pening2 lalat + tp rasa makin teror
(x bljr x thu kan??)....

tp ditegaskan skali lg ujian tu mmg perlu 'ditiadakan'...hehe..

noor hasnani (202093) said...

askum...

saya setuju ujian iti diabtalkan..kerana terlalu byk commitment di sekolah..di tambah pula ngan asgmnt yang begitu mencabar...bukan malas nk prepare..tapi kekangan masa yang amat cemburu...tq

fakir ila Allah said...

salam en.Nan sekali lagi say tank you coz ujian dibatalkan dan exces blh buat dalam kump tak lah rasa tension sangat,kerja banyak jadi cikgu ni en.nan mana tugas sekolah lagi, tugas bapak lagi kena jaga ank lg mcm2 tugas kena buat, harap en.nan dapat memahami kami sebagai student and cikgu ni.

asilawati said...

salam,
saya juga bersetuju seperti rakan lain ujian progress ditiadakan dan diganti dengan assignment ict yang mesti diselesaikan. Banyak tugas yang perlu diselesaikan lebih-lebih lagi memikul tanggungjawab sebagai guru, ibu, isteri dan pelajar.

zubaidah said...

salam wrt...majoriti ramai yang bersetuju ujian progress DITIADAKAN..saya setuju sangat2 dan menyokong pendapat sahabat....bukan apa saya pun masih penig2 lalat denagn tugasan yang ada...